Sherpa’s

Wij zijn meiden tussen de 15 en 18 jaar en komen iedere maandag avond van 20:00 tot 22:00 bij elkaar om gezellig leuke dingen te doen.

Elke maandagavond tussen 20.00 en 22.00 uur komen wij, een geweldige groep meiden tussen de 15 en 18 jaar, bij elkaar in ons scoutinggebouw De Gantel. Samen met de Rowans hebben we in het gebouw een gezellig hok met een grote bar en een hoekbank. Op maandagavond zitten wij er en op vrijdagavond de Rowans.

We beginnen de opkomst altijd met een gezellig bijkletsrondje over bijvoorbeeld school en werk, maar ook over wat we in het weekend hebben gedaan of over de leukste nieuwe series.
Om 20.30 beginnen we met het programma. Aan het begin van het scoutingseizoen verdelen we de maandagen over de Sherpa’s, waardoor elke week een andere Sherpa het programma verzint. Dankzij onze leuke groep Sherpa’s kunnen we elke week weer rekenen op verrassende, creatieve, hilarische en soms sportieve activiteiten. Van quizzen of andere spelletjes tot kunstzinnige uitspattingen zoals mokken verven, kraanvogels vouwen en Halloween pompoenen maken.

Het hoogtepunt van elk jaar is uiteraard het zomerkamp. We kamperen dan twee weken in het bos samen met de Rowans, Gidsen en Verkenners, maar elke groep heeft wel zijn eigen terreintje en programma’s. Wij zijn zeker niet bang om onze handen uit de mouwen te steken, zodat we elk jaar weer een gezellig terreintje op kunnen bouwen. Zo zetten we een aantal grote tenten op en bouwen we zelf een keuken van palen, deuren en touw. Elke dag is een feest en we maken elk jaar weer onvergetelijke herinneringen!

Ben je nieuwsgierig geworden? Dan ben je van harte welkom om een kijkje te nemen bij de Sherpa’s. We zien je graag een keer op maandagavond om 20.00 uur.